miosagoland.blogg.se

Jag är en filur som älskar konst, verklighetsflykt, naturen, sagor, vackra ting, kreativitet, och mat. Kommer främst att dela med mig av diverse goda recept men kommer även att klämma in lite annat smått och gott. Eftersom jag har varit laktosintolerant sedan fyra års ålder och på senare år blivit känslig för gluten samt inte klarar av för mycket mjölkprotein och har IBS innehåller denna blogg främst allergivänliga recept. Jag är inte vegan men äter gärna veganskt för djuren, vår natur och min egen skull. Därför kommer det att finnas en hel del på den fronten också. Hälsosam mat innebär för mig näringsrik mat som ger mig sprudlande energi och bidrar till glädje och ork både för kropp och sinne. Den får gärna vara vacker men framförallt god! Hoppas att ni kan finna något av intresse!

Körsbärsdröm med en hint av kakao

Den här puddingliknande smoothien blev så underbart god att jag måste dela med mig av receptet!
Ät den som en del av din frukost eller som ett gott mellanmål.
Ingredienser (1 rågad skål)
  • 2 msk chiafrön
  • 2,5 dl mandelmjölk
  • 2,5 dl silkestofu
  • 2,5 dl frusna körsbär
  • 1 liten mogen kravbanan (frusen och skivad i slantar)
  • 1 liten mogen avokado
  • 3 stycken stora färska dadlar
  • 2 msk rå kakao
  • Valfritt: mullbär och rostade kokosflingor som topping
Utförande: Lägg chiafröna i en bunke tillsammans med mandelmjölken, detta görs med fördel kvällen innan.
På morgonen häller du ner resterande ingredienser i samma bunke och mixar allting till en slät röra.
Toppa med valfria tillbehör och NJUT.
Jag brukar oftast toppa med mullbär, rostade kokosflingor, Urtekrams glutenfria cornflakes, jordnötssås och sötmandel.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katla
skriven :

Fan vad gott det där ser ut! Grym inspiration!

Svar: Den är väldigt god, testa ;) Vad roligt att du tycker det!
miosagoland.blogg.se

2 Katarina
skriven :

Ser verkligen gott och fräscht ut!

Svar: Tack snälla, det var riktigt gott! :)
miosagoland.blogg.se

3 Annie
skriven :

Ser verkligen ut som en dröm!

Svar: Tack snälla, blir extra glad när du säger det! Dina smoothies ser alltid så ljuvliga ut!
miosagoland.blogg.se

hittarecept.se